Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Małopolskie Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE) na targach Annual Investment Meeting w Dubaju

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Marek Martynowicz | 2018-04-30 15:28:25
annual investment meeting, dubaj, targi nieruchomości, targi inwestycyjne

Przedstawiciele Województwa Małopolskiego przekonywali międzynarodowych inwestorów, którzy przyjechali do Dubaju na międzynarodowe targi nieruchomości i inwestycji Annual Investment Meeting, do skierowania swoich kroków do Małopolski. Specjaliści i przedsiębiorcy głównie z krajów bliskiego i dalekiego wschodu, z Afryki i, oczywiście, innych części świata mogli poznać zalety inwestowania w naszym województwie oraz dowiedzieć się, dlaczego warto współpracować z małopolskimi firmami.

W odbywających się w dniach 9 – 11 kwietnia 2018 r. w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich targach Annual Investment Meeting, jak do tej pory udział wzięło prawie 20 tys. osób z 141 krajów całego świata, a obecnych jest 535 wystawców. Województwo Małopolskie po raz pierwszy bierze udział w tej imprezie. Ekspozycja Województwa Małopolskiego i Miasta Krakowa ulokowane są na stoisku spółki Kraków Nowa Huta Przyszłości SA, której oba samorządy są akcjonariuszami. Spółka jest na targach już po raz drugi, promując projekt rewitalizacji prawie 600 ha terenów w sąsiedztwie krakowskiego kombinatu hutniczego. Targi w Dubaju różnią się nieco od ich europejskich odpowiedników (MIPIM w Cannes czy EXPO REAL w Monachium) zarówno jeśli chodzi o wystawców jak i odwiedzających. Wśród wystawców dużą część stanowią firmy deweloperskie ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich i innych krajów bliskiego i dalekiego wschodu. Brak jest dużych międzynarodowych koncernów, które zdominowały europejskie imprezy targowe. W porównaniu do targów na naszym kontynencie stosunkowo więcej jest tu wystawców promujących kraje i regiony, a także oferujących nieruchomości mieszkalne niż tych oferujących duże projekty strukturalne. Wśród wizytujących targi wielu jest przedsiębiorców z krajów takich, jak ZEA, Chiny, Indie, Pakistan, RPA, dla których inwestycje w Polsce mogą stanowić bramę do całego europejskiego rynku. Stąd ważna jest obecność i promocja, wobec braku konkurencji ze strony innych polskich województw (swoje stoisko ma oprócz Małopolski tylko lubelskie).

W ciągu pierwszych 2 dni targów stoisko małopolskie odwiedzone zostało przez przedsiębiorców ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Niemiec, USA, Republiki Południowej Afryki, Chin, Indii, a nawet takich krajów jak Syria, Pakistan czy Nepal. Bardzo cenne były spotkania z Polakami reprezentującymi Polskę w ZEA, jak i prowadzących tu swoje biznesy. Odwiedzający zainteresowani byli w szerokim zakresie inwestycji: od dużych inwestycji infrastrukturalnych i energetycznych, po średnie i małe firmy z branży przemysłowej, komputerowej czy dystrybucyjnej. Inwestorzy ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich wskazywali na zainteresowanie inwestycjami w ziemię rolną, ze względu na brak terenów mogących zapewnić produkcję żywności dla ciągle rosnącej populacji Dubaju i sąsiednich emiratów. Polska, Małopolska i Kraków są tu dobrze rozpoznawane ze względu na dawne wieloletnie kontakty gospodarcze Polski z islamskimi krajami takimi, jak: Irak, Syria czy Libia. Stąd też odbiór naszej oferty jest bardzo pozytywny.

 

Nawiązano wiele cennych kontaktów reprezentantami międzynarodowych koncernów i mniejszych przedsiębiorstw, a także przedstawicielami branży nieruchomości, w tym m.in. deweloperami, inżynierami i kierownikami projektów, doradcami i pośrednikami nieruchomości. Spotkano również reprezentantów krajów i innych regionów. Na stoisku Małopolski osoby zainteresowane ofertą inwestycyjną naszego regionu mogły dowiedzieć się więcej, między innymi dzięki spotkaniom z przedstawicielem Centrum Business in Małopolska COIE, na temat możliwości inwestowania w województwie czy to w branży nowoczesnych usług biznesowych i IT, czy też tradycyjnych form przemysłu. Zainteresowaniem cieszyły się informacje o strefach aktywności gospodarczej, zachętach inwestycyjnych, głównie w postaci specjalnej strefy ekonomicznej, pozycji Małopolski i Krakowa w rankingach atrakcyjności inwestycyjnej. Można było również poznać walory turystyczne regionu.

Stoisko interesowało nie tylko przedsiębiorców, ale i osoby przypadkowo przyciągnięte przez ekspozycję czy katalogi atrakcji turystycznych.