Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



EN

Seminarium dla małopolskich firm na temat możliwości wejścia na rynek niemiecki „Potencjał i szanse rozwoju na rynku niemieckim - Hannover Messe, jako narzędzie pozyskania rynku”

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Jerzy Fugas | 2018-02-02 15:52:34
seminarium, małopolskie firmy, wejście na rynek niemiecki, hannover messe,

W dniu 11.12.2017 r. w budynku Krakowskiego Parku Technologicznego odbyło się seminarium dla małopolskich firm na temat możliwości wejścia na rynek niemiecki „Potencjał i szanse rozwoju na rynku niemieckim - Hannover Messe, jako narzędzie pozyskania rynku”

W dniu 11.12.2017 r. w budynku Krakowskiego Parku Technologicznego odbyło się seminarium dla małopolskich firm na temat możliwości wejścia na rynek niemiecki „Potencjał i szanse rozwoju na rynku niemieckim - Hannover Messe, jako narzędzie pozyskania rynku”. Organizatorem seminarium była Polsko—Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa, a Województwo Małopolskie było jego partnerem. Honorowy patronat nad wydarzeniem objęło Ministerstwo Rozwoju. Seminarium otworzył dr hab. Stanisław Sorys - Wicemarszałek Województwa Małopolskiego i Marco Siebert - Dyrektor Działu Współpracy Międzynarodowej Deutsche Messe AG, organizatora targów Hannover Messe.

W trakcie seminarium zaprezentowane zostały zagadnienia związane z polsko-niemieckimi stosunkami handlowymi i inwestycyjnymi, niemieckim sektorem przemysłowym, specyfiką targów Hannover Messe, jako hot spotu dla przemysłu 4.0 oraz aspektami prawnym prowadzenia działalności na rynku niemieckim. Odrębną częścią programu stanowiło omówienie wsparcia aktywności międzynarodowej małopolskich firm na szczeblu regionalnym i ogólnokrajowym. W seminarium wzięło udział 26 przedsiębiorców z 21 firm z Małopolski, reprezentujących głównie branże związane z automatyką przemysłową, produkcją maszyn, a także oprogramowaniem IT i aplikacjami mobilnymi w przemyśle.

 

Rynek niemiecki stanowi ogromny potencjał dla małopolskich firm rozważających ekspansję zagraniczną, ze względu na stale rozwijającą się gospodarkę oraz bliskość geograficzną. Niemcy ze społeczeństwem liczącym ponad 82 mln konsumentów stanowią znaczący rynek zbytu dla towarów i usług z naszego kraju i znajdują się na pierwszym miejscu wśród partnerów handlowych zarówno Polski, jak i Małopolski.

 

Opr. Jerzy Fugas, ekspert pro-eksport, COIE, woj. małopolskie