Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Turystyka

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Magdalena Maciejewska-Gębiś | 2020-05-07 13:37:36
turystyka w małopolsce


  • Województwo małopolskie jest najbardziej turystycznym regionem Polski, w dodatku wciąż posiadającym bardzo duży potencjał wzrostowy. W 2019 r. Małopolskę odwiedziło 17 860 000 osób, w tym 3 780 000 gości z zagranicy.
  • Wśród odwiedzających Małopolskę 8 na 10 osób stanowią mieszkańcy Polski ( 14 080 000).
  • Województwo małopolskie charakteryzuje się stosunkowo niską sezonowością ruchu turystycznego (niższą niż w przypadku województw nadmorskich, wyższą niż w przypadku województwa mazowieckiego), co jest zjawiskiem zdecydowanie korzystnym.
  • Województwo małopolskie jest – ex equo z województwem mazowieckim - jednym z dwóch najważniejszych regionów recepcyjnych dla zagranicznej turystyki przyjazdowej do Polski.
  • Udział ruchu jednodniowego w przyjazdach do Małopolski kształtował się w granicach 21-25% i wykazywał tendencję malejącą, co należy uznać za zjawisko korzystne.
  • Najważniejszymi rynkami emisyjnymi dla regionu są: Wielka Brytania (spadek znaczenia w ostatnim roku), Niemcy, Francja, Włochy i Ukraina, a w dalszej kolejności Hiszpania i Portugalia, USA i Kanada, Holandia, Belgia i Luksemburg, Słowacja, Czechy i Węgry oraz Irlandia. Dane z bazy noclegowej potwierdzają bardzo mocną pozycję Wielkiej Brytanii (również w 2018 r.), Niemiec i Włoch, a także USA, Ukrainy, Francji, Norwegii i Hiszpanii.
  • Absolutnie dominującym celem przyjazdów turystów krajowych do Małopolski jest wypoczynek (78% wskazań w 2017 r.) rozumiany także jako turystyka aktywna i zwiedzanie zabytków. Stosunkowo ważnym motywem przyjazdów jest również cel zdrowotny
  • Szacunkowe wpływy Małopolski z turystyki w 2019 r. wyniosły 15,2 mld. zł i były wyższe o 6% w stosunku do roku 2018 r.